Kontaktai


Anastasija Žandalinova
Pamėnkalnio g. 25, Vilnius,
Mob. tel.: 869940086
(Jei šiuo metu niekas neatsiliepia, nesijaudinkite, jums būtinai perskambinsime)

El.paštas: anastasia.zhandalinova@gmail.com





Sveikas gyvenimo būdas

Tradicinė Tibeto Medicina (TTM) suteikia išmintingus ir veikiančius patarimus, kaip prailginti gyvenimą, padaryti jį sveiku ir laimingu. Mes patys kuriame savo gyvenimą. Mūsų praeities mintys, žodžiai ir veiksmai tampa dabartimi, o tai, ką kalbame, darome ir galvojame šiandien, kuria mūsų ateitį. Mintys tampa žodžiais, žodžiai – veiksmais. Besikartojantys veiksmai tampa įpročiais (įprastais poelgių modeliais), įpročiai tampa charakterio bruožais… Taip mes patys kuriame savo dabartį ir ateitį.

Jei mūsų kažkas netenkina šiandien (pvz. Žemas energijos lygis, sveikatos problemos arba viršsvoris), tai mes galime pakeisti aplinkybes, ištaisydami minčių eigą, elgesio modelius, įpročius ir t.t.

Asmeninis gyvenimo būdas

„Jei užsiimate sportu, tai to nepakanka, kad gyventumėte teisingą gyvenimo būdą. Tam, kad gyventi teisingą gyvenimo būdą reikia daugelio dalykų…“

Gyd. Nida Čenagcang

Tam, kad harmoningai ir ilgai gyventi, išsaugoti gerą sveikatą, naudinga vadovautis šiais patarimais.

Naudingas savalaikiškas rūpestis savo sveikata, susirgimų profilaktika, reguliarūs fiziniai pratimai, masažas, teisinga dienotvarkė, vandens procedūros ir pylingas.

  1. 1. Verta vengti užkrečiamų susirgimų (tam tikslui tibetiečiai naudojo specialius vaistines medžiagas).
  1. 2. Būtina vengti dviejų pagrindinių susirgimų priežasčių: neteisingos mitybos ir neteisingo gyvenimo būdo. Naudinga nuolat (o ne kartais) laikytis teisingos mitybos ir optimalaus gyvenimo būdo. Tai leidžia išvengti visų ligų.
    Venkite sutrikimus sukeliančio maisto. Būkite sąmoningi dėl to, ką valgote ir kaip elgiatės. Ypač rūpinkitės kūnu, energijos lygiu, žodžiais ir protu. Nereikia persitempti, „dirbti iki pulso netekimo“.
    Nederėtų perdaug naudoti savo kūną, protą ir kalbą. Tai gali sukelti skirtingus sutrikimus ir mirtį.
    Nederėtų pertempti juslės organus, kūną ir kalbą. Tačiau taip pat verta vengti ir napakankamo jų naudojimo.
  1. 3. Miegas. Paprastai normaliam žmogui reikia 7-8 valandų normalaus miego. Neišsimiegojimas veda į ankstyvą senėjimą, kaupia protinį ir fizinį stresą. Tai gali tapti daugelio ligų priežastimi.Kai žmogus pradeda žilti, tai reiškia, kad reikia daugiau miegoti. Daugeliui žmonių pertrumpas miegas – kenksmingas. Jei miegate mažai, tai pati geriausia priemonė, miego atstatymas. Patartina miegoti tuščiu skrandžiu arba vsai nedaug pavalgius prieš miegą. Jei yra problemų su miegu, tai vakare galima gerti šilto buljono, šilto pieno ir alkoholio (visus tik atskirai).Kai kuriais atvejais žmonėms reikia miegoti daugiau nei įprasta. Pvz. nusilpusiems, išsekintiems darbo, apimtiems sielvarto, pagyvenusiems, kankinamiems baimių. Jiems galima miegoti dieną ir verta daugiau miegoti naktį.
    Jei žmonės priversti keisti dieną į naktį – būdrauti naktį ir miegoti dieną – tai kenksminga. Tačiau jei kūnas priprato prie tokio gyvenimo būdo, tai išvesti žmogų iš šios būsenos reikia lėtai ir palaipsniui. Tas pats ir su rūkymu. Miegas dieną nėra naudingas ir gali sukelti skysčių kaupimąsi organizme, sutinimą, protinį sumišimą ir kitus sutrikimus. Gali susilpnėti imunitetas ir žmogus pradės sirgti.Sveikata – ligotumas, pilnumas – liesumas, silpna seksualinė energija – stipri seksualinė energija, aiškus protas – aptemdytas protas, gyvenimas – mirtis – visa tai priklauso nuo miego. Jei miegame nepakankamai, tai tai gali tapti net gi mirties priežastimi.
  2. 4. Apie seksualinę veiklą. Tibeto medicina pataria susilaikyti nuo sekso nėščiosioms, menstruacijų metu (tibeto medicinos požiūriu tai nėra naudinga partnerių sveikatai), depresuojantiems, sielvartaujantiems ir rimtus emocinius sunkumus patiriantiems žmonėms. Yra sezonai, kurių metu patartina daugiau arba mažiau užsiimti seksu. Pavasarį ir rudenį – kas antrą dieną. Vasarą – kartą į dvi savaites. Žiemą – kiekvieną dieną. Jei esate jauni, sveiki, stiprūs, puikūs kūnu ir dvasia, tai galite mėgautis meilės žaidimais kiek pageidaujate. Tačiau jei organizmas nusilpęs ir senstantis, tai naudinga atsižvelgti į sezoninius patarimus.
  1. 5. Masažas. Džud Ši tekste sakoma, kad masažas labai naudingas kiekvienam žmogui, ypač dirbančiam protinį darbą, eikvojančiam daug energijos. Tibetietiškas masažas puikiai padeda kaip terapija prieš senėjimą. Taipogi tai viena iš geriausių priemonių streso ir nervinės įtampos pašalinimui. Labai gerai, jei jums bent kartą per savaitę atliekamas tibetietiškas masažas Ku Nje.
  1. 6. Reguliarūs fiziniai pratimai. Teisingi fiziniai pratimai svarbūs mums visiems.
    Reguliarūs pratimai padeda atsikratyti viršsvorio, suteikia kūnui gerą formą, gerina virškinimą, daro kūną stipresniu ir atsparesniu, teigiamai veikia juslės organus. Tai gali būti ėjimas, bėgimas, dinaminė joga – bet kas.
    - Po pratimų naudingas šiltas arba karštas dušas, tačiau neverta maudytis šaltame duše.
    - Jei smarkiai sportuojate, tei verta daugiau valgyti pieniškų produktų, lydyto sviesto. Tai panašu į automobilio užpildymą tepalu.
    - Žiema ir pavasaris – geriausias laikas fiziniam krūviui.
    - Vaikams ir pagyvenusiems žmonėms (nuo 70-75 metų) geriau susilaikyti nuo fizinių krūvių, arba labai sušvelninti juos. Vaikams ir pagyvenusiems žmonėms geriau patausoti save. Tibeto medicinos požiūri sunkios treniruotės ir stiprus sportavimas yra kenksmingi vaikams. Vaikai patys daug juda, ir papildomi fiziniai krūviai jiems nereikalingi.
  1. 7. Odos valymas, pylingas. Paprastai šią terapiją apjungia su aliejiniu masažu, vonia ir pirtimi.
    Tibeto medicinoje tai pats seniausias būdas, skatinantis svorio praradimą. Pylingą gerai atlikti po prakaitavimo. Paprastai masažuotojas parenką kiekvienam žmogaus tipui specialų pylingą.
  1. 8. Dušas ir vandens procedūros. Dušas padeda didinti lytinę jėgą, suteikia kūnui jėgos, gerina odos spalvą.
    Vandens procedūros šalina odos niežtėjimą, prakaitavimą ir nemalonų kvapą. Bendrai – mažina karštį. Tibeto medicinoje manoma, kad plauti plaukus šiltu arba karštu vandeniu nėra labai naudinga, tai gali tapti pražilimo, plaukų retėjimo priežastimi, akys praranda jėgą. Todėl gerai šiltu vandeniu plauti visą kūną ir galvą, o paskui praskalauti galvą vėsiu vandeniu.Nepatariama maudytis vonioje ir duše karščiuojantiems, viduriuojantiems ir kai pučia vidurius. Neverta dažnai maudytis duše peršąlus, sergant gripu, esant blogam virškinimui, slogai. Būkite atidūs, kai maudotės duše arba vonioje su pilnu skrandžiu – tai gali būti labai pavojinga ir gali tapti stipraus skausmo priežastimi.
  2. 9. Akių apsauga. Mūsų dienomis labai daug elektrinės šviesos, lempučių, ekranų, monitorių ir t.t. Todėl labai svarbu saugoti akis. Jei daug dirbate prie kompiuterio arba daug žiūrite televizorių, tai geriausia apsaugos priemonė yra šalti agato kompresai akims. Agato plokšteles atšaldykite vėsiame vandenyje (ne lediniame) ir priglauskyte prie akių. Kartokite procedūrą keletą kartų.
  1. 10. Bendras požiūris. Jei kilo sunkumų, tai neverta užstrigti ties viena mintimi. Verčiau apsvarstyti problemą visapusiškai, pasveriant visus veiksnius, apžvelgiant visus požiūrio taškus. „Kiekvieną gyvenimo akimirką išlaikyti sąmoningumą, kad tu gyveni“. Gyvenimas sąmoningumo būsenoje laiko įvairias kančias per didelį atstumą nuo jūsų. Jei esate sąmoningi kiekvieną savo gyvenimo akimirką, tai jums lengviau pamatyti problemas, suprasti jas, aplenkti ir pašalinti.
    Gyventi sąmoningumo būsenoje, reiškia prisiimti atsakomybę už save patį. Jei prisiimsite atsakomybę už save patį, tai suprasite, kad pakeisti žalingus įpročius – lengva.
    Gyventi sąmoningumo būsenoje, reiškia suprasti savo susirgimų priežastį. O pašalinę priežastį pašalinsite ligą.

    Parengta pagal gyd. Nidos Čenagcango skaitytų paskaitų Tarptautinėje Tradicinės Tibeto Medicinos Akademijoje medžiagą.