Kontaktai


Anastasija Žandalinova
Pamėnkalnio g. 25, Vilnius,
Mob. tel.: 869940086
(Jei šiuo metu niekas neatsiliepia, nesijaudinkite, jums būtinai perskambinsime)

El.paštas: anastasia.zhandalinova@gmail.com





Dieta

Dieta – mokslas apie mitybą

Tibeto medicina teigia, kad ilgaamžiškumo, tvirtos sveikatos ir išgijimo pagrindas – mokslas apie teisingą mitybą ir gyvenimo būdą, kurio dėka galima gyventi ilgai, be ligų ir net išgydyti daugelį susirgimų. Mitybos ir elgsenos patarimai būna tiek bendro pobūdžio, tiek ir besiremiantys individualiomis medžiagų apykaitos savybėmis, amžiumi, metų laikų kaita, žmogaus savybėmis bei jo tikslais. Žinoma, kad netinkama mityba ir gyvenimo būdas gali tapti daugumos susirgimų bei apsunkinto gydymo priežastimi.

Šiandien išsivysčiusiose šalyse sveikatos lygis ne toks jau aukštas: suvartojamas didžiulis kiekis medikamentų, egzistuoja daugybė ligų, ekologinių problemų. Gyvenimo trukmė – didelė, tačiau vyresnio amžiaus žmonių sveikata dažnai nėra geriausios būklės, jie vartoja vaistus. Ne paslaptis, kad daugelis sveikatos problemų sukeltos persivalgymo ir per didelio kai kurių maisto produktų vartojimo. Metai iš metų besitęsianti neteisinga mityba tampa daugelio ligų priežastimi. Per didelis cukraus ir gyvulinės kilmės produktų, tokių kaip mėsa, kiaušiniai, sviestas ir t.t., suvartojimas sukelia 60% visų ligų bei sutrumpina gyvenimo trukmę.

Tibeto medicinoje didžiulė reikšmė skiriama virškinimo jėgai. Nuo jos priklauso sveikata, žvalumas, ilgaamžiškumas, kūno augimas. Virškinimo šiluma turi būti pakankamai stipri, kad suvirškintų maistą, sunaikintų virškinimo eigoje išsiskiriančius nuodus, tačiau išsaugotų naudingas organizmui medžiagas. Didžiulė virškinimo šilumos galia alina kūną, maža – skatina nutukimą, todėl ji turėtų būti pusiausvyroje. Geras virškinimas yra liekno kūno, tvirtos sveikatos ir ilgo  gyvenimo garantas. Tai pasiekti padeda paprastos taisyklės:

Maitinimosi tvarka

-         Stenkitės maitintis reguliariai.

-         Neverta dažnai užkandžiauti. Valgykite kas 3-4 valandas, kai atsiras sveikas alkio jausmas, reiškiantis, kad maistas suvirškintas. Geriausia maitintis 3 kartus per dieną, be tarpinių „pakramsnojimų“.

-         Valgyti prieš miegą labai kenksminga. Galima truputį užkąsti tuo atveju, jei jaučiate alkį. Prieš naktį neverta valgyti sunkiai virškinamo maisto, pavyzdžiui mėsos.

-         Pagrindinė Tibeto medicinos taisyklė teigia, kad pusė skrandžio turėtų būti užpildyta kietu maistu, ketvirtis – skystu, o ketvirtis skrandžio turėtų likti tuščias.

-         Stenkitės skirti pakankamai laiko valgymui. Geriausia valgyti malonioje aplinkoje. Valgant neverta žiūrėti televizoriaus ar skaityti.

-         Gerai sukramtykite maistą, beveik iki skysto būvio.

-         Nepersivalgykite. Neleiskite, kad po valgio skrandyje atsirastų sunkumo jausmas.

-         Valgykite šiltą, ne perdaug karštą maistą. Žiemą maistas turi būti šiltesnis ir maistingesnis.

-         Jei norite sumažinti savo svorį – gerkite prieš valgį, o jei padidinti – po valgio.

Ko neverta daryti

-         Mityboje nenaudokite nešviežių, sugedusių, pridegusių ir senų produktų. Šaldytuve saugomus produktus reikia naudoti kuo greičiau, tačiau prieš naudojant – termiškai apdorokite!

-         Venkite dažno termiškai neapdorotų žalių lapinių daržovių vartojimo. Šis patarimas nesusijęs su teorija apie vitaminus. Lapinės daržovės, pavyzdžiui salotos, yra sunkiai suskaidomos. Didžiulis kiekis termiškai neapdorotų daržovių arba žalių salotų sukuria virškinimo pablogėjimo galimybę ir netiesiogiai skatiną nutukimą. Vartojant per daug termiškai neapdorotų produktų, gali padidėti širdies susirgimų, rimtų kepenų sutrikimų rizika.

-         Neverta nuolat vartoti to paties skonio, pavyzdžiui rūgščius, produktus. Žmonėms, turintiems odos problemų būtina pirmiausiai iš savo mitybos raciono išbraukti visus rūgščius produktus. Turintiems viršsvorį verta valgyti mažiau saldumynų, miltinių ir mėsos produktų.

-         Taip pat verta stengtis vengti vartoti šaldytus produktus ir mikrobangų krosnelėje pašildytą maistą. Po apdorojimo mikrobangomis maistas tampa energetiškai „tuščias“. Taip pat yra atlikti tyrimai, kurių rezultatai rodo, kad po tokio maisto vartojimo bandymo dalyvių kraujyje atsirado laisvųjų radikalų.

Gėrimai

-         Pats naudingiausias gėrimas – šiltas virintas vanduo. Tibeto medicinoje jis laikomas vaistu nuo tūkstančio ligų.

-         Negerkite šaltų gėrimų nei prieš valgant šiltą maistą, nei valgio metu, nei po jo. Užsigerti reikia šiltu gėrimu, geriausia – tiesiog virintu vandeniu. Užsigerti maistą limonadu arba po maisto valgyti ledų – triuškinantis smūgis skrandžiui.

-         Karštas virintas vanduo (arbatos temperatūros) – puiki priemonė virškinimo šilumos palaikymo priemonė arba atsiradusio pablogėjusio virškinimo gydymo priemonė. Naudinga prieš maistą išgerti bent pusę stiklinės, ypač prieš pusryčius, o ir visos dienos bėgyje. Jei teko suvalgyti kažko sunkiai virškinamo, geriau užgerti ne arbata arba kava, o karštu vandeniu.

-         Tai, ką suvalgome pirmiausiai, t.y. į tuščią skrandį – ypač svarbu skrandžiui. Nenaudingas sausas arba šaltas maistas, kava ryte į tuščią skrandį – kenkia dvigubai. Karštas vanduo suteikia dvigubą naudą.

-     Pageidaujantiems priaugti svorio tiks tokie gėrimai: vynas su medumi, pienas su medumi.  Naudingas įtrynimas aliejumi, baltos spalvos maisto produktai (pienas, grietinė, ryžiai, cukrus ir t.t.).

-    Pastovėjęs per naktį virintas vanduo – organizmui kenksmingas.

-    Reiktų vartoti pakankamą kiekį skysčių. Pageidautina, kad tai būtų švarus vanduo, šiltas    virintas vanduo arba tinkama žolių arbata.

Spausdinti Spausdinti